Saturday, November 22, 2008

Surprise!!

Tujuan utama datang pejabat hari ni nak buat power point presentation boss untuk seminar saintifik hari selasa depan. Tapi sampai pukul 3:00 tak buat lagi. Tak apa. Sat lagi boleh mula, sikit je lagi. Dah buat semalam, cuma nak touch up sikit je... Sibuk benda lain, dok cuba explore blogspot ni... tekan sana tekan sini. Tak sedar masa berlalu. Betullah kata orang, bila dah mulakan sesuatu, kita akan teruja untuk meneruskannya.

Sedari tadi kat depan komputer, lupa pulak nak buka e-mel. Bila buka je e-mel depan mata terpacul nama seorang bekas ketua hakim negara. Biar betul. Sah! memang betul.... Can u imagine? Seorang bekas ketua hakim negara hantar emel kepada seorang yang kerdil ini.... Isi kandungannya untuk mendapatkan maklumat/biodata tentang seorang ahli politik yang baru menghasilkan sebuah buku yang akan dilancarkan tidak lama lagi. ITNM menterjemah buku tersebut ke dalam bahasa Inggeris dan akan menerbitkannya. Oleh kerana buku tersebut belum dilancarkan, jadi saya rasa eloklah saya tidak nyatakan lagi di sini. Nanti kalau dah dilancarkan, saya akan uar-uarkan sedikit mengenainya.

Sedikit tentang buku tersebut yang boleh saya kongsi. Saya sebagai individu yang langsung tidak pernah aktif dalam politik (tetapi sentiasa mengambil tahu tentang perkembangan politik negara), merasa amat teruja dengan pendapat penulis mengenai politik masa kini. Apa yang diketengahkan memang benar. Walaupun, saya sukar memahami sesetengah perkara yang diutarakan, namun ada pendapat penulis yang memang diakui kebenarannya (iaitu dari kaca mata orang macam saya kepada sesetengah ahli politik).

Susah ye menjadi ahli politik ni... antara tanggung jawab, amanah dan cara meningkatkan diri saling berkait rapat. Begitu juga susahnya menjadi pemimpin. Kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai.. Renung-renungkan!! (meminjam kata keramat Prof Izi yang menjadi idola si "cute')....

No comments: