Friday, November 28, 2008

Tua? Terimalah hakikat

Ada sesuatu yang agak menggembirakan hari ni bila ada seseorang yang tidak pernah bertemu muka dengan saya (tetapi sering berhubungan menerusi telefon) telah mengatakan suara saya macam orang muda umur 20-an. Sedap. (Dia kata, bukan saya kata tau). Bila saya minta dia teka umur, katanya umur saya mungkin 40-an. Adussss...Dusyum! Dusyum!..
Cam ne ni beb!..Ada sumber lain ke yang pernah beritahu dia muka saya macam mana? Dik, umur akak 30-an le sayang ooii.
Bila difikirkan tentang umur yang semakin meningkat, memang rasa tertekan. Bila tengok cermin, maka nampaklah garis-garis di bawah mata dan alur antara hidung dan bibir yang semakin ketara. Masa tu macam-macam le pencuci nak dicuba dari yang harga RM4.90 hingga le yang ke RM130.00. Tapi..macam biasa. Hampeh!. Hakikatnya, kalau umur dah meningkat tu, terimalah seadanya. Nasihat seorang teman, senyum selalu dan ceriakan diri.
Ah! tak kisahlah... berapa pun umurnya. Yang penting, hati muda selalu... hehehe...

No comments: